فروش انواع چراغ های رشد گیاه

اصول نگهداری از گیاهان آپارتمانی

اصول نگهداری از گیاهان آپارتمانی

از آنجایی که نوع نیاز گیاهان آپارتمانی با هم متفاوت بوده نمی توان نسخه ی کلی برای همه ی آنها پیچید! در اینجا فقط یک سری مطالب پایه و کلی ذکر خواهد شد.

قبل از خرید گیاه آپارتمانی آگاهی کسب نمایید که آیا گیاهی که در حال تهیه آن هستید با فضایی که قرار است  آن را در آنجا نگهداری نمایید تطابق دارد یا خیر!

نیاز گیاهان آپارتمانی با هم متفاوت بوده پس بعد از شناخت نیازهای گیاه آپارتمانی که تهیه نموده اید سعی نمایید شرایط را مطابق آن فرآهم آورید. این شرایط اعم از : آبیاری، نوردهی، کنترل دما و رطوبت محیط، کود دهی و تهیه خاک می باشد.

بطور مثال اگر گیاه آپارتمانی که نگهداری می نمایید نیاز به رطوبت دارد با قرار دادن ظرف آب کنار آن یا اسپری نمودن آب روی برگهایش شرایط را برایش فراهم آورید؛ یا اگر گیاهانتان جزو گیاهان آفتاب دوست است و برای رشد نیاز به نور شدید دارد و فضای شما نور طبیعی مناسبی ندارد با تهیه نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی این نیاز را هم برطرف نمایید.

سعی نمایید با توجه به شباهت نوع نیاز گیاهانتان آنها را در چیدمان کنار هم قرار دهید. بطور مثال کاکتوس ها نور شدید می خواهند ولی گیاه کروتون زیر نور مستقیم آفتاب از بین می رود. بنابراین نباید این دو گیاه کنار هم چیدمان شوند!

نکته ی بسیار مهم در حفظ شادابی گیاهان اپارتمانی این است کمترین تغییر در شرایط نگه داری آن ایجاد نمایید؛ این تغییرات شامل تغییر دما، تعویض گلدان، تغییر مکان نگهداری گیاه، تغییر زمان نوردهی و ... می شود. هرگونه تغییر، گیاه را دچار شوک می کند!

به یاد داشته باشید کود دهی به تقویت رشد گیاه بسیار کمک خواهد کرد.