فروش انواع چراغ های رشد گیاه

مزایا لامپ ال ای دی در گلخانه

مزایا لامپ ال ای دی در گلخانه

لامپ‌های ال ای دی، دیودهای ساطع کننده نور هستند که از تکنولوژی دیود نورافشان استفاده می‌کنند. این لامپ‌ها که در ابتدا بیشتر به عنوان یک چراغ قرمز رنگ در درون دستگاه‌های الکترونیکی کاربرد داشتند، با توجه به مصـف برق کم نسبت به سایر لامپ‌ها، عمر بسیار بالا و فناوری جدید ساخت به رنگ‌های دیگر توانسته‌اند جای خود را در صنعت روشنایی در دنیا باز کنند. لامپ‌های ال ای دی طول عمری بین 50 هزار تا 60 هزار ساعت دارند. این طول عمر قابل مقایسه با طول عمر لامپ‌های دیگر نیستند. از دیگر مزیت‌های لامپ‌های ال ای دی میتوان به بازده نوری (lum/watt) بالای این لامپ‌ها اشاره کرد.

کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری همواره یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان عرصه‌های مختلف تولیدی است. در همین راسـتا جایگزینی لامپ‌های قدیمی با لامپ‌های ال ای دی در گلخانه‌هـا، نه تنها موجب کاهش 60 تا 70 درصدی مصرف انرژی می‌شود، بلکه موجب رویش بهتر و یکنواخت گیاهان می‌شود. در مقایسه با سیستم‌های روشنایی معمولی، لامپ‌های ال ای دی دارای طیف نوری کامل هستند، به سادگی نصب می‌شوند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. امروزه در بازار لامپ‌های ال ای دی مخصوص رشد گیاهان به عنوان چراغ رشد یا چراغ گیاه شناخته می‌شوند.

 

این لامپ‌ها منبعی نوری هستند که برای شبیه‌سازی نور خورشید به منظور رشد گیاه به وسیله انتشار یک طیف الکترومغناطیسی مناسب برای تحریک و تقویت فتوسنتز طراحی شده‌اند. بسـته به انواع گیاهان تحت کشت و مراحل کشت (جوانه‌زنی، رویش، گلدهی یا میوه‌دهی)و فتوپریود (دوره نوردهی) مورد نیاز گیاه، نور خروجی لامپ‌های رشد ال ای دی محدوده خاصی از طیف و شدت نور و دمای رنگ مطلوب گیاهان را تأمین می‌کند.